Jumaat, Mac 18, 2011

bulan besar raja lawak!!

ok..entri untuk malam ni, aku nak cerita pasal SUPERMOON PHENOMENA yang beritanya diuar2kan oleh media..

opss, sebelum tu, TAHNIAH kepada MAN kerana berjaya merangkul gelaran RAJA LAWAK MUSIM KE-5!! huhu..memang lawaknya gilerrr laa!!superbbb!! sebelum ni, undian sms untuk dia membuatkan kedudukannya antara yang tercorot..berbanding dengan kumpulan BALAS..diorang hanya mampu menduduki tempat ke-3..sebelum ni, kedudukan diorang dalam program ni yang paling teratas! aku agak hairan juga, macam mana diorang leh dapat no.1 sepanjang minggu, sedangkan lawak diorang tak berapa umpphh..berbanding yang lain..seperti NAZMI..tapi takpelah, masing2 ada rezeki masing2..yang penting, RL dah habis!! lepas ni, MAHARAJA LAWAK pulak!! sama2 saksikan~

ok, berbalik kepada cerita SUPERMOON PHENOMENA tadi..
dijangkakan esok, 19hb Mac 2011 akan berlaku fenomena ni..betul ke??
menurut sumber, setiap 19 tahun, benda ni akan berlaku..hmm..
time ni, kedudukan dan jarak antara bulan dan bumi sangat dekat berbanding sebelumnya.. (takdela kot sampai kita leh sentuh bulan tu...) disebabkan bulan menghasilkan graviti kepada bumi, dan membantu dalam pasang surutnya air..
kesannya???
air laut semakin meningkat..tsunami berlaku dan banyak lagi la..
apa2pun, itu semua kuasa Allah..dia yang tentukan...para saintis atau geologi hanya meramalkan..wallahua'lam..sama2 kita nantikannya esok yek!

ok la..aku penat ni..baru balik dari dinner dan balik dari rumah makcik, tumpang tengok RL LIVE tadi, maklum, rumah baru belum ada Astro..hehe..

selamat malam semua..zzzzzzzz


Tiada ulasan: