Ahad, Mac 06, 2011

boring weekend! uhh..

ape cer malam ni?
hmm, biasanya hujung2 minggu macam ni, takde rancangan kat tv yang menarik minat aku.ya, mungkin orang lain juga..dari pagi sampai lah ke malam..tapi, mana2 siaran yang aku ter'miss', boleh tengok siaran ulangan ka Astro..macam sekarang ni, aku tengah layan RL musim 5..sebab hari Jumaat sebelah malam tu, hujan lebat kat sini..so, otomatik, siaran Astro tergendala! huhu..
makin lama, makin best..

jam 7 malam tadi, aku tengok Galeri Nasional..cerita tentang Ayam! macam mana pertanian berasaskan ayam dilaksanakan..dan ada 2 part yang buat aku surprise! kenapa? ok,yang pertama..untuk pertama kalinya , aku dapat tengok ayam 'beranak'!! macam mana ayam tu keluarkan telur dari ehem2nya..huhu..unik, sama je macam mana manusia melahirkan..serius..
yang kedua, bila telur2 tu menetas, kompom la keluar anak ayam yang comel2 kan? haa..dari situ, anak2 ayam tu digradekan..dan yang mengejutkan aku..ada seorang pekerja tu dia 'buang' je anak2 ayam tu ke kotak2..huhu..aku nampak anak2 ayam tu macam bunga je..huhu..kesian anak2 ayam yang comel tu..hukhuk..

hmm, aku sedar.cerita aku malam ni agak boring.huhu..takpelah.kite jumpa esok lagi ye..untuk next entry!

goodnite...zzzZZZZZ


Tiada ulasan: