Rabu, Mac 23, 2011

beginilah nasib diriku yang malang..

betul kata orang, hidup ni boleh diibaratkan sebagai roda..sentiasa berputar..kadang2 kita di atas, kadang2 kita di bawah..dan aku sekarang?? masih berada di bawah..selepas grade tahun lepas..
kadang2 dalam kesedihan aku yang masih belum bekerja, terselit juga rasa gembira..dan senang..suka..rasa diri ini disayangi, oleh family, dan juga si dia..alhamdulillah..Allah Maha Adil, setiap kesedihan itu, pasti ada kegembiraan..cuma kita, termasuk aku sendiri tak sedar..

dan kini, apakah aku akan terus bahagia? timbul persoalan itu, di kala si dia menyarankan aku agar melupakannya..semudah itu?? pasti TIDAK!! aku bermohon kepada-Nya, agar hati dan perasaan kami tidak berbolak-balik..mungkin itu hanya ujian dari dia untuk aku...untuk mengetahui sejauh mana kuatnya cinta ini untuk dirinya..aku sangat sayang padanya.

sungguh, aku sangat cemburu..bila melihat kebahagiaan orang lain, di sekeliling aku, sementara diorang, selalu mendoakan aku dengan perkara yang tak berapa baik...DI LUAR PARAS KESEDARAN!!

inilah kata hati aku untuk hari ini..semoga Allah mengurniakan kebahagian yang berterusan..jangan Engkau biarkan aku berada dalam kesedihan yang teramat..lindungi aku ya Allah... ;(

semoga hari bahagia akan menyusul..tidak lama lagi..amin~


Tiada ulasan: