Ahad, Februari 06, 2011

sedih, menangis?!!

apa yang sedih? sape yang menangis??
semua insan kat dunia ni, mesti ada yang sedang bersedih, menangis..termasuk aku sendiri..tapi, apa2pun, kita tak boleh tunjukkan rasa sedih dan rasa nak menangis..sebaliknya, senyum! buat2 happy, tapi happy yang menjadi la..

apa yang aku membebel nih?

sebenarnya..aku nak cerita pasal cuaca sekarang ni..di tempat aku, dah 3 hari hujan non-stop!! cuma semalam kain baju semua kering..tapi untuk hari ni, hampeh~ satu pun tak kering..walaupun dan kena spin~
apa nak jadi dengan dunia kita ni? bukan aku tak bersyukur dengan nikmat dan rahmat yang Dia bagi ni, tapi aku duk kesian dengan mereka2 yang tinggal di kawasan rendah..sah2 banjir!!rumah diorang dinaiki dek air! kain baju yang dicuci tak kering2, penoreh getah tak boleh menoreh, dan banyak lagi la..masalah timbul bila musim tengkujuh yang tak dijangka2 ni berlaku..

tapi apa kita boleh buat? kita hanya hamba-Nya! kita tak boleh stopkan hujan ni...

ok, sama2 kita fikir2kan yek~


2 ulasan:

nur berkata...

owh.. bumi yang sedih ye..

Jemput ke:ALL IN ONE

cik blogger berkata...

aah..huhu..'sedih'