Jumaat, April 15, 2011

Plan to plan..

banyak betul peristiwa atau momen2 indah berlaku hari ni..komen untuk entri di blog aku ni pun ramai yang bagi, tandanya blogger2 itu baca entri2 aku.terima kasih banyak2..insya Allah, ada rezeki, masa..aku luangkan untuk terjah blog korang juga yek! ;) best kan blogging?? entah BFF aku yang seorang tu, dah buat ke belum blogspot dia..hehe..sat lagi nak tanya la.kalau dah ada, aku promote kat entri special untuk dia..ok?!!

USM gemilang lagi dengan pencapaiannya dari segi penyelidikan!! see?? inilah usaha USM untuk memperkasakan Universiti APEX! bangga juga aku sebab pernah menjadi salah seorang dari jutaan pelajar USM, khususnya Kampus Kesihatan... nak tau tak apa pencapaian dari research yang dibuat tu?? KLIK! kat blog ALL IN ONE..hehe..


Jalan2 blog, macam biasa, intai blog santai seorang blogger...sape lagi kalau bukan bro Ben kite..dia ada buat segmen, tapi aku takde mood pula nak join segmen..tapi minggu ni aku giler contest atau GA..banyak juga aku join..huhu...kali ni, segmen yang beliau buat: kalau aku jadi kanak2.. actually, aku ada buat segmen serupa macam ni suatu masa dulu..tapi, maklum..aku bukan blogger terkenal..jadi segmen aku hanya dijoin oleh 2-3 orang blogger..kecewa? pada mulanya, YA..tapi bila fikir balik..semua tak kena dengan blog aku...follower pun time tu kurang 100..takpelah, time2 ni aku join je blogger lain punya..ok!

hari ni, masa aku seharian dihabiskan dengan membuat minipopia, dekat 800 biji minipopia aku dah buat..sambil mengajar saudara dan sepupu aku tentang subjek yang diorang lemah..contoh, petang tadi aku ajar seorang saudara aku ni MEMBACA..since dia pun masih dalam darjah 1, dan seorang sepupu aku lagi lemah sikit dalam Math..semestinya SIFIR dia belum hafal..takpe, aku ajar teknik berkesan untuk dia hafal sifir..insya Allah, semoga dia berjaya..amin~

HOME TUITION! haa..inilah plan aku seterusnya..insya Allah by next week, aku akan start! walaupun setiap kali aku bangun dari tidur setiap pagi, mesti aku risau balik, boleh ke aku buat home tuition ni?? ada sambutan tak?? hmm....risau juga..tapi alhamdulillah..si dia tetap bagi sokongan dan dorongan...Ya Allah, semoga apa yang aku plan sejak belakangan ni, berjalan lancar...lindungi aku ya Allah..

p/s: kepada cujen, nak minipopia ye? insya Allah kalau dah maju dan berkembang bisnes ni, aku akan buat online sales..insya Allah..

majukan diri sendiri..

2 ulasan:

cik arija berkata...

ko gulung sorang2 ka mini popia tu?giler banyak

cik blogger berkata...

aah la.sorang2..huhu..takde yg nak nolong.takpe, aku sendiri yg nk mcm tu..nak rasa mcm mn susahnya cari duit..fhm2 la aku kan boros bila dah ada duit..suka sgt nak hbskan duit..la ni, nk rs pula cmna susahnya cari duit..hoho