Sabtu, April 09, 2011

masih mencari..HIDUP!

salam semua! hello2~
ok..baru kali ini aku dapat blogging untuk hari ni..kenapa? sebab siang tadi aku ada acara penting dalam hidup aku..apa dia?
pagi tadi, aku attent Karnival Belia Beaufort 2011..dan di situ, ada jugak karnival kerjaya..yang secara ringkasnya.. 3P (program penempatan pekerjaan)..
inilah buat pertama kalinya aku di'interview!! tak percaya?? inilah realiti!! bukan fantasi macam AF tu!! huhu..
sesampai je aku di parking lot kawasan dewan tu, tiba2 lub dub..lub dub!! jantung aku berdetak! huhu..tapi, dengan nama Allah, aku memulakan langkah..menuju impian..
dan time interview..aku tak rasa terlalu berdebar macam sebelum ni..tapi agak gugup juga la..sebelum time tu, aku tunggu turn giliran no. 65!! kawan lama yang aku jumpa tadi, no. giliran dia nak tau berapa?? 145!! jauh tak? honestly, aku mengantuk time tu..banyak kali aku menaip..eh, menguap la!! haha..ni pun dah mamai nih..ahaks!
jawatan yang aku pohon pada mulanya tak dapat, bukan apa..pakcik interview tu kata buat masa ni, takde kekosongan lagi..huhu..jadi dia cadangkan aku untuk try isi job vacancy 'clerking material'..hah??? adoyai..macam mana tu? hmm,tak salah andai aku try..betul?
so, apa2 hal lepas ni..diorang akan inform..untuk temudug kali ke-2...hmm? tiba2 lepas dinner tadi aku teringat..tak silap ada satu kaunter untuk temuduga kali ke-2 ni..hmm, pakcik interviewer tu tak bagitau pun...hmm, takpela..ada rezeki takkan ke mana..ye tak?

ok la..aku nak sambung tengok AF ni..

daa~

p/s: performance Nera menghampakan...huh..takpe, teruskan learning process..kami tetap menyokong kau, Nera!! Lena..pastikan performance mantap aa..boleh ba kalo ko!!

masih mencari..

Tiada ulasan: