Selasa, April 12, 2011

hidup makin mencabar..Allah, permudahkan segala..

bila dah nak genap setahun aku menganggur, banyak pula idea kat otak aku ni, untuk aku buat something yang sangat2 bawa manfaat kepada aku sendiri..dan juga orang lain..contohnya??

1) "ni..serunding ni banyak la pula disimpan dalam almari..tak terusik pun..apa kata buat mini popia?"...tiba2 mak aku bagi cadangan...dan otak aku mula memikirkan bisnes.."haa..boleh dijual juga kan?"

2) dalam otak aku..sekali lagi memikirkan bisnes..kali ni apa pula? bisnes kerepek pisang!! ahah!! hmm, si dia pun sokong idea aku ni..si dia menggalakkan aku untuk buat bisnes...hmm, kenapa? sebab dia pun nak buat bisnes juga...bijak tak? hehe...sayang dia...

3) "ni..try buat kelas tuisyen untuk budak2 UPSR...faster!!" dan kali ni, abang sepupu aku pula bagi cadangan..." Sabah Land Develoment Board (SLDB) ada job vacancy...as Management Cadets..memang di luar bidang ko la.." hmm..aku tak kisah..janji aku boleh belajar semua benda..ye tak? lagipun, nak pengalaman baru...aku akan cuba berusaha untuk jadi fast learner..insya Allah..

kawan2 blogger dan readers...doakan agar impian2 aku ni tercapai kelak..tak semua..satu atau dua pun dah cukup...kira aku bersyukur..alhamdulillah...

masih mencari arah..

Tiada ulasan: