orang kata..sebelum dapat kerja..semua dilakukan dengan bersungguh-sungguh..
tapi, bila dah bekerja..bertahun2 lamanya (senior la katakan..) semua kerja yang sepatutnya jadi tanggungjawab masing-masing..diabaikan..eh silap..bukan directly diabaikan..maksud aku..kalau buat kerja, tak complete..sekadar yang boleh je..faham tak apa yang aku cuba nak sampaikan ni?? ok..ni keluhan dari seorang ketua kepada staffnya..
sedih? aku rasa memang ini hakikatnya..
apakah aku akan jadi macam tu jugak? Na'uzubillahi min zalik..minta2 dijauhkan dari rasa tidak bertanggungjawab macam tu..semoga aku istiqamah dalam membuat sesuatu..amin..
bagi aku..sikap tak teringin nak amik tahu mendorong mereka2 untuk buat macam ni..apa yang diorang tahu..cukup bulan, gaji! keja apa yang dirasakan perlu je..selalunya junior di tempat kerja baru akan dilabel sebagai 'berlagak' sebab semua benda nak tahu..padahal, dah namanya junior, bukan semua benda di tempat kerja baru tu dia tahu..hairan kan? sebenarnya, diorang yang dah lama kerja di tempat tu pun (senior) belum tentu tahu semua benda di tempat kerja tu..
aku pernah merasakan benda macam ni..time aku praktikal di salah sebuah hospital terkemuka Malaysia..
hmm, takpela..inilah pengajaran.pengalaman hidup la orang katakan..
ok.aku nak try buat banner blog aku pulak ;) goodluck for me!
runsing..
2 ulasan:
gud luck banner tu..buat lawa2 eh...
dh buat dh!! siap!! ciklulu tengok kat sidebar sy..cmne?ok tak? huhu..beginner..xbrape reti sgt..
Catat Ulasan