Isnin, Mac 21, 2011

jangan pernah berkawan dengan "PUTUS ASA"!!!

benar kata orang, untuk berjaya, kena sanggup berkorban apa saja..
dan aku dapat rasakan, yang aku perlu untuk berkorban, semata-mata untuk berjaya..
tapi, untuk masa ini, adakah pengorbanan aku berbaloi??
4 tahun melanjutkan pelajaran di luar negeri sememangnya mematangkan aku untuk terus hidup..tapi, mungkin nasib atau lebih tepat lagi..REZEKI, belum tiba atau sampai lagi untuk aku..dan mungkin juga untuk kawan2ku seperjuangan yang lain..
usaha?? alhamdulillah, setakat ni aku masih terus berusaha..walaupun hasilnya, NO RESPONS.. GAGAL..dan seumpama dengannya..
mungkin ada kesilapan yang aku buat yang tak terhitung..tapi insya Allah, aku akan berusaha untuk memperbaikinya..mencari mentor yang baik, yang boleh aku sandarkan untuk meminta buah fikiran atau nasihat, untuk berjaya..
doa yang tak pernah putus, agar Allah membukakan pintu rezeki untuk aku selepas ini..agar aku mendapat apa yang aku hendakkan..atau, redha dengan apa yang aku dapat, walaupun itu bukan kehendak aku..
apa-apa pun, aku akan tetap berpegang kepada DUIT=Doa+Usaha+Ikhtiar+ Tawakal= KEJAYAAN.. insya Allah ;)

kepada diri aku sendiri..dan rakan2 seperjuangan..
"don't despair & never loose hope, cause Allah is always by our side"


3 ulasan:

Unknown berkata...

never give up..:D

Nizam berkata...

don't give up...keep ur goals and focus..

cik blogger berkata...

yeahh..
insya Allah..
tq for da support!! ;)