Isnin, Mac 14, 2011

break school : 1

pagi!

pagi ni, lepas bangun untuk menunaikan kewajipan kepada Allah, aku diarahkan untuk bawa cik Kancil ke kilang sawit..amik bapa aku, yang dah letak lori dia kat sana, dengan muatan sawit2 yang bertimbun.untuk dijual di sana..

lepas tu?

aku sarapan..tak sarapan, takdelah tenaga untuk buat apa2 aktiviti lepas ni..betul?

lepas tu?

aku dengan adik, mak dan bapa gotong royong, bersihkan pokok2 bunga yang duk bersaing dengan rumput rampai lalang belalang untuk hidup! huhu..gembur2 tanah, bagi baja bunga...

lepas tu?

aku jadi gadis cuci..macam biasa, setiap minggu itu yang aku buat..cuci apa? cuci kereta la..bukan satu..tapi dua! huhu..nasib juga dua2nya cik Kancil je..kalau kereta2 besar macam Avanza milik bapa?? huhu..naya..mula2, hajat tu nak guna pressure pump machine..tapi, pressure air tak kuat! so..manual la..huhu..tu yang fenat...huhu..

sekarang?

blogging la! baru lepas makan soto..erkk, kenyang~ alhamdulillah..



Tiada ulasan: