Ahad, Januari 23, 2011

another segment? NOPE!

sebenarnya entri ni dari petang tadi lagi aku nak taip, tapi memandangkan line internet 'lidut', jadi..taip sebelah malam la pula! ok, laju~

petang tadi, tengah2 jalan2 kat blog bloggers lain, tiba2 terjumpa satu blog dimiliki oleh seorang blogger..tak nak la sebut nama dia yek~
apa2pun, aku berterima kasih kepada dia, sebab sudi singgah, baca entri2 aku kat blog ni..
dan..jeng3~ dia dapat tahu segmen yang aku buat baru2 ni tak menjadi..ZERO! KOSONG! takdelah kosong sangat..tapi penyertaan tu tak seramai segmen yang dibuat oleh blogger terkenal~ [tahu kan sape? hehe..] boleh dibilang dengan jari2 sebelah tangan jek!

bila aku scroll down dan baca entri dia yang menyentuh tentang segmen2 aku, dia bagi 3 points, kenapa segmen aku boleh jadi macam tu..

1) follower tak ramai..baru setakat 40-50 orang jek..aha~ bila fikir2 balik, ada logiknya segmen aku tak laku macam pisang goreng panas!

2) loading blog aku terlampau la 'lidut'..sebab banyak sangat widget itu dan ini..

3) visitor tak ramai.sebab widget banyak sangat2 la tu..yang secara langsungnya, menyebabkan blog aku untuk loading tersangatlah 'lidut'..

aha~ itu antara point yang dia cuba utarakan dalam entri dia..
ya, aku tak menafikan..semua point yang dia bagi tu..memang betul! tak dapat disangkal lagi la..

ok..cara penyelesaian aku sekarang dan telah pun dibuat ialah:-

1) pasni..aku takkan buat lagi segmen..selagi follower aku belum mencecah 100 ORANG!! kalau tak cukup, tambah lagi 100! haha..

2) widget terlampau banyak? aku dah BUANG semua widget2 yang berkenaan..yang me'lidut'kan loading blog aku..huhu

3) bila dah malas nak buat segmen lagi, aku JOIN je segmen ORANG LAIN! sebab sebelum ni, aku try join segmen salah seorang blogger terkenal, otomatik traffic aku UP!!

oraitt! no more segment after this ok! noktah!

*tatabahasa untuk hari ini..
- lidut= lambat!
(lidut dalam bahasa orang2 sabah!)


Tiada ulasan: