Khamis, Julai 02, 2009

4th day praktikal...7U~

hari ni office hour..so,kesemua 8 orang ahli grup 1(a dan b) kerja time ni, tapi setengah hari je, sebab sebelah petang kena buat research..
tapi, walaupun masa yang diambil sangat singkat, aku berkesempatan untuk buat prosedur 'Urinary catheterization'..mula-mula tu, besalah.takut sangat..tak confident la..tapi bila dah habis buat tu, waaa..macam nak buat lagi..best juga.tak adalah susah sangat..tapi bergantung juga dengan patient macam mana..nasib aku baik tadi, buat prosedur tu dengan makcik yang private part dia bersih, so jelas juga aku nampak urethral opening untuk dimasukkan tiub catheter..alhamdulillah, Allah permudahkan kerja aku..siap berpeluh lagi time buat prosedur tu.huahua..sama ada aku nervous, atau panas..aku tak pasti..huhu
selepas itu, aku dan rakan-rakan lain ada discussion dengan puan nik na..tentang 'peritoneal dialysis'..dia tegur pasal group cooperation..bahagi2 tugas..dan pasal ingat semua facts, contohnya pasal PD tadi tula..tak payah tengok2 note lagi..insya Allah.kami try the best..
hmm, next week's assignment adalah MEDICATION!! so, kami disuruh untuk baca semua pasal medication ni..drugs, route of administration..dll..
harap-harap, tugasan mingguan ni membantu kami dalam menjalani praktikal di HUSM ni..insya Allah..

ya Allah, permudahkan segala urusan kami..di dunia dan di akhirat..amin~

Tiada ulasan: