Selasa, Julai 05, 2011

dalam seksanya hidung tersumbat, sebenarnya membawa kebaikan...kenapa?

credit: google

hukhuk..tiba2 malam ni aku asyik tarik 11..selsema menyerang pula daaa~ hmm, sebenarnya bukan juga selsema..tapi, hidung tersumbat! hmm, ni 'effect' habuk la kot? aduh..dugaan..dugaan..

untuk hari ni, aku masih belum terima panggilan dari Glen..takpe, aku kena sabar..bak kata kawan rapat aku, diorang akan call bila2 masa je!! huhu..sebab itulah, bila aku memulakan hari yang baru (dalam minggu ni) mesti hati aku berdebar..entah2 hari ini diorang call aku..huhu..

sementara mengisi kelapangan aku ni, kalau aku tak online, aku buat SUDOKU! aha..entah bila minat aku belah ni..pelik! padahal dulu aku cukup tak reti nak main bendalah ni..tapi, aku sedikit 'addicted' dari makcik aku..dia duk buat ni dulu, tak lama lepas tu..tup2, eh! aku dah pandai main SUDOKU nih! hehe..syabas!!

aduh..hidung ni, seksa aku merasakannya...sabar, sabar..ada hikmah di sebaliknya...kepada mereka yang pernah merasa hidung tersumbat, itulah reaksi semulajadi badan kita..kalau ada bendasing atau habuk dan seumpamanya nak masuk ke dalam sistem pernafasan kita, bulu2 dalam hidung kita akan menapis habuk2 itu, dan secara automatiknya, dalam hidung kita akan merembeskan 'mucous' atau cairan pekat, untuk memerangkap habuk2 tu daripada masuk terus ke dalam sistem pernafasan kita..see?? pandai kan badan kita..'protect' diri kita daripada penyakit..inilah kuasa Allah~ Subhanallah!!
tapi, untuk kes H1N1, SARS dan seumpamanya, agak berlainan sedikit..'diorang' tu 'special microorganism'..nak tahu kenapa? cuba rajin2kan diri untuk cari di mana?? cik Google pun boleh..makcik Yahoo pun ok! hehe..

nak hilangkan hidung tersumbat? KLIK!

selamat praktik!

Tiada ulasan: